Skip to main content
  zondag, 25 januari 2015
  301 Replies
  4.2K Visits
  Subscribe
4LR Drivers Team 2015

[table]
[tr][td]Nr.[/td] [td]Naam[/td] [td]Auto[/td] [td]Deelname[/td] [td]Startnr.[/td] [td]Starttijd[/td][/tr]
[tr][td]01[/td] [td]Wouter + Jan[/td] [td]Audi A3 1.6 TDI Ultra 110 pk[/td] [td]5[/td] [td]80[/td] [td]07.40[/td][/tr]
[tr][td]02[/td] [td]Martijn + Anton[/td] [td]Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 pk[/td] [td]4[/td] [td]81[/td] [td]07.41[/td][/tr]
[tr][td]03[/td] [td]Nick[/td] [td]Peugeot 208 1.2 VTi 82 pk[/td] [td]4[/td] [td]82[/td] [td]07.41[/td][/tr]
[tr][td]04[/td] [td]Leo[/td] [td]Citroën C1 1.0 12V 68 pk[/td] [td]4[/td] [td]83[/td] [td]07.42[/td][/tr]
[tr][td]05[/td] [td]Fokko[/td] [td]Mini Cooper S 1.6 16V 170 pk[/td] [td]1[/td] [td]84[/td] [td]07.42[/td][/tr]
[tr][td]06[/td] [td]Menno + Sander[/td] [td]Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDi 116 pk[/td] [td]1[/td] [td]85[/td] [td]07.43[/td][/tr]
[tr][td]07[/td][td]Carel + Sandra[/td][td]Mazda MX5 1.6 116 pk[/td] [td]2[/td] [td]86[/td] [td]07.43[/td][/tr]
[tr][td]08[/td] [td]Moritz + Ilona[/td] [td]Volkswagen Polo 1.2 TDi Bluemotion 75 pk[/td] [td]1[/td] [td]87[/td] [td]07.44[/td][/tr]
[tr][td]09[/td] [td]Rob + Laurens[/td] [td]Honda Accord Type R 220 pk[/td] [td]2[/td] [td]88[/td] [td]07.44[/td][/tr]
[tr][td]10[/td] [td]Guido + Corné[/td] [td]Ford Fiësta 1.0 Turbo 100 pk[/td] [td]1[/td] [td]89[/td] [td]07.45[/td][/tr]
[tr][td]11[/td] [td]Sorinja + Albert[/td] [td]Peugeot 107 1.0 12V 82 pk[/td] [td]1[/td] [td]90[/td] [td]07.45[/td][/tr]
[/table]
9 jaar geleden
·
#847
Onderstaand mailtje heb ik zojuist namens de CBC naar de voorzitter van de EMAC gestuurd:


Geachte heer Vermeulen,

Als "meest seniore deelnemer aan de 4LR" namens de CityBugClub (qua aantal deelnames) acht ik het mijn taak U te antwoorden.

Allereerst hartelijk dank voor uw mail. Het ontvangen hiervan heeft ons echter wel enigszins verbaasd gezien het feit dat wij, na ons gesprek met de organisatie vorig jaar voor aanvang van Dag 2 (en de getuigenis in ons voordeel van ons volstrekt onbekende mede-deelnemers!), in de veronderstelling waren dat "de lucht geklaard" was en eventuele "tekortkomingen in ons rijgedrag" in de ogen van (een zéér beperkt aantal) overige deelnemers vèrklaard waren...

Alvorens ik inhoudelijk in ga op uw opmerkingen wil ik graag als eerste benadrukken dat de Vierlandenrit voor ons ieder jaar dé rit is waar wij, eigenlijk al direct na de finish in Altweerterheide, het hele jaar weer naar uitkijken en vol enthousiasme naar toe leven! Na mijn 1e deelname (niet namens de CBC) heb ik de liefhebbers van toertochten bij onze club weten te enthousiasmeren en dat dit enthousiasme aanslaat mag blijken uit het feit dat ieder jaar meer leden van onze club zich inschrijven voor de 4LR...

Dit brengt mij overigens direct bij een eerste inhoudelijke reactie op uw mail, want ik kan mij voorstellen dat een dergelijk grote groep auto's die tegelijk bij de controleposten aankomen voor verwarring (en eventueel zelfs irritatie) bij overige deelnemers kan zorgen. Overigens is deze irritatie volkomen onterecht want wordt, in mijn ogen, door de bij U klagende deelnemers zelf veroorzaakt daar dit "wachtende tijdrijders" betreft die voor de stempelpost stil gaan staan (dus niet bíj maar vóór!) en opeens geconfronteerd worden met een groep van (vorig jaar) 8 auto's die hen inhaalt om gewoon onze stempel te halen op de door uw organisatie voorgeschreven wijze... (Bewijs daarvan hebben wij veelvuldig op beeld...) Dat zij vervolgens bij u gaan klagen over ons "rijgedrag" vind ik volkomen onterecht en ingegeven door rancune omdat wij hen zgn. hebben belet hun stempel op hun meest ideale tijd te halen.. Als auto's vóór een stempelpost langs de kant van de weg stil gaan staan (en er dus géén auto bij de stempelpost staat!) dan halen wij ze in (met uiterst gepaste snelheid), daar valt ons volgens mij niets in te verwijten?!

Aangaande uw opmerking over klachten over onze snelheid meen ik te moeten opmerken dat die hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van een zéér beperkt aantal (zo niet slechts één!) overige deelnemer(s).. Het is overigens absoluut niet onze intentie de 4LR "zo snel mogelijk" te rijden, echter op sommige uitdagende stukjes van de route krijgt ons "stuurmanshart" de overhand en willen wij deze sporadisch graag wat vlotter nemen... (Hier zullen wij vast niet de enigen in zijn..) Echter nóóit onszelf of overige verkeersdeelnemers/omstanders in gevaar brengende! Tevens doen wij dit alleen waar het kán en indien er geen aanwonenden of medeweggebruikers zijn die er last van zouden kunnen hebben! Zodra er ook maar een vorm van bebouwing, overige weggebruikers (niet zijnde 4LR-deelnemers) of personen waar wij enige overlast aan zouden kunnen veroorzaken opdoemt ging/gaat dirèct "het gas eraf" en worden deze met uiterst gepast snelheden gepasseerd/doorkruist! (Screenshots van ons tracking systeem tonen aan dat beide dagen onze gemiddelde snelheid over de hele dag ónder de 40 km/u lag!)

Wat betreft inhaalacties: Wij rijden als groep, dus willen graag bij elkaar blijven hetgeen met zich meebrengt dat er af en toe mede-deelnemers worden ingehaald... Ook dit echter alleen als het kán en zonder anderen of onszelf in gevaar te brengen! U/uw bestuur leest blijkbaar mee op ons forum dus weet U ook dat (en waaróm) wij veilig "blind" kunnen inhalen af en toe... Overigens besef ik mij terdege dat dit op overige deelnemers als "gevaarlijk inhalen" overkomt omdat zij niet weten wat U en ik weten... Wij zullen dan ook trachten dit tot een minimum te beperken!

Als laatste iets over de "groepen" die wij dit jaar hebben gevormd: Belangrijkste reden hiervoor is om de overlast voor overige deelnemers zoveel mogelijk te beperken en niet opeens als groep van 11 auto's bij de stempelposten op te doemen.. (En dus wederom "gehannes" te krijgen met de wachtende tijdrijders...). Dat wij daar de termen "sportief" en "recreatief" aan gehangen hebben heeft meer met de auto's dan met de geplande rijstijl te maken..

Hoofdzaak is dat wij graag weer met volle teugen hopen te genieten van de door uw organisatie uitgezette route en de schitterende wegen en landschappen waar deze doorheen loopt!

Wellicht spreek ik u nog persoonlijk te Altweerterheide voor aanvang van de rit, maar zo niet dan dank ik u bij voorbaat voor een, daar ben ik van overtuigd, wederom prachtige tocht!

Met vriendelijke groet,
Wouter K.
Moderator CityBugClub

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

9 jaar geleden
·
#846
Doen jullie goed
We gaan er een leuk weekend van maken.
9 jaar geleden
·
#845
[quote author=Crygsman link=topic=15143.msg298865#msg298865 date=1429817755]
Was het verhaal dat we die zondag ochtend te horen kregen niet afkomstig van een motorrijder die beweerde dat iemand van ons op zijn weghelft gezeten had in een bocht?


Dat zegt mij zo gauw niets... Ik denk eerder dat de klacht(en) van (één van) de tijdrijder(s) kwam(en) die wij hebben ingehaald..

Anyway, er gaat zo een e-mail uit retour naar de voorzitter van de EMAC (ligt nu ter beoordeling bij ónze voorzitter :) ) dus ik hoop dat daarmee de lucht geklaard is...

We gaan er in ieder geval weer een mooie en veilige rit van maken!!

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

9 jaar geleden
·
#844
Toch wel even schrikken zo'n mail! Op zich wel goed dat ze klachten serieus nemen  :)

Was het verhaal dat we die zondag ochtend te horen kregen niet afkomstig van een motorrijder die beweerde dat iemand van ons op zijn weghelft gezeten had in een bocht?

Dit is in elk geval niet iets wat ik heb zien gebeuren en we weten helaas ook niet wat die man gezien heeft of denkt gezien te hebben..

Maar ja, alles bij elkaar, ik heb veel zin in de gezelligheid en de mooie landschappen!!
9 jaar geleden
·
#842
[quote author=copiloot link=topic=15143.msg298845#msg298845 date=1429798149]
het is natuurlijk hun goed recht om zo'n mail te sturen, maar de lezer/lid had misschien de verrichtingen van Jan wat betreft de positieve reclame naar de 4lr toe dmv film, app, Facebook ook wel even mee mogen nemen in zijn verslag naar de organisatie.
Daar blijkt toch ook wel uit dat de deelnemers niet een zooitje losgeslagen rallyrijders zijn die de boel ff lekker onveilig komen maken maar wel genieten van een paar dagen goed georganiseerd genoegen


Uiteraard is dat hun goed recht en ik vind zelfs dat ze zoiets ook móeten doen als er daadwerkelijk halsbrekende toeren werden uitgehaald door "onze deelnemers" want we willen tenslotte niet dat door gedrag van een enkeling velen de gevolgen daarvan moeten dragen! Echter tijdens ons gesprek met de organisatie zondagochtend vorig jaar hebben wij e.e.a. al uitgelegd en kregen -zoals boven vermeld- zelfs bijval van ons volkomen onbekende andere deelnemers.. Maargoed, het moge duidelijk zijn dat het ons niet gaat om de 4LR zo snel mogelijk af te leggen maar wij inderdaad genieten van 2 dagen mooie stuurmanswegen en prachtige natuur waarbij af en toe de uitdagende stukjes wat vlotter worden genomen, echter daarbij nimmer de veiligheid van onszelf én overigen uit het oog verliezend!

N.b. Het overtuigende bewijs daarvan wordt overigens geleverd door de screenshots van de Livetrack waar de gemiddelde snelheid over de gehele dag duidelijk zichtbaar is... En die is, volgens mij, láger dan 40 km/u...

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

9 jaar geleden
·
#841
Dat zal wel zo eerlijk zijn ivm de "open" communicatie, het is natuurlijk hun goed recht om zo'n mail te sturen, maar de lezer/lid had misschien de verrichtingen van Jan wat betreft de positieve reclame naar de 4lr toe dmv film, app, Facebook ook wel even mee mogen nemen in zijn verslag naar de organisatie.
Daar blijkt toch ook wel uit dat de deelnemers niet een zooitje losgeslagen rallyrijders zijn die de boel ff lekker onveilig komen maken maar wel genieten van een paar dagen goed georganiseerd genoegen
9 jaar geleden
·
#840
Overigens uiterst merkwaardig dat óns gedrag bij controleposten is opgevallen... Niet van de wachters die na een blinde bocht stilstaan in het zícht van de controle (wat in de regelementen nadrúkkelijk NIET is toegestaan!) en daarmee uiterst gevaarlijke situaties veroorzaken, maar nee..óns gedrag (het keurig netjes vanuit de auto onze stempelkaarten aanbieden met altijd een vriendelijk woord voor de "stempelaars";) valt ze op??? Mag toch hopen in pósitieve zin!!

En toen wij vorig jaar voor de start van dag 2 door de organisatie werden aangesproken op inderdaad een bepaalde inhaalactie werden wij direct verdedigd door ons totaal onbekende mede-deelnemers (ouder echtpaar met terreinwagen + hond) die de organisatie -zónder dat wij daarom gevraagd hadden- meteen vertelden dat wij wellicht op sommige uitdagende stukken wel wat sportiever reden maar volstrekt niet onverantwoord en dat tevens zodra de bebouwde kom of medewegegbruikers (niet zijnde 4LR-deelnemrs) genaderd werd wij dan direct weer keurig "met de stroom meereden"....

Dus ik ben reuze benieuwd van wie de zgn. "klachten" zijn! (Ik heb zo mijn vermoedens, maar die zullen helaas toch niet bevestigd worden vrees ik...)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

9 jaar geleden
·
#839
Als het allemaal echt zo erg zou zijn geweest lijkt het me dat ze ons dit jaar wel zouden hebben uitgesloten van deelname maar dat is niet gedaan.

Maar ze hebben blijkbaar ook een account op het forum want de topics van de activiteiten zijn voor gasten niet toegankelijk en het is overduidelijk dat er door de EMAC is/wordt meegelezen op het forum.
9 jaar geleden
·
#838
Poe, wat een epistel...
Ik ben natuurlijk nog nooit op de 4LR geweest en moet dit jaar verstek laten gaan,
maar ik vind dit wel een zware beschuldiging, zo met naam en toenaam.
Persoonlijk ben ik dan heel erg benieuwd wat dat "onderzoek onzerzijds" heeft ingehouden...
9 jaar geleden
·
#837
Hieronder staat een kopie van de email die ik (en ik denk alle deelnemers) heb(ben) ontvangen.
Ik vind het erg jammer dat wij nu met naam en toenaam worden genoemd want ik ben ervan overtuigd dat wij als groep zeker niet de enige zijn die soms wat sportiever rijden dan andere deelnemers.

Ik ga ervan uit dat er dit jaar extra op ons zal worden gelet en ik hoop dat wij ondanks dat toch kunnen genieten van de 4LR.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw aanmelding voor onze 58e Vierlandenrit. Wij hopen dat het weer een fijn weekend gaat worden. Tenslotte zijn 57 voorgaande edities en de vele deelnemers het bewijs dat er een goede formule wordt gehanteerd.

U heeft zich aangemeld als lid van de CityBugClub, een groep die dit jaar voor de vierde maal gaat deelnemen.
Hoewel wij natuurlijk geen idee hebben of het navolgende op u van toepassing is willen wij u toch op de hoogte brengen. Er zijn n.l. het vorig jaar opmerkingen/klachten van andere deelnemers en controleposten gekomen over deelnemers, die na onderzoek onzerzijds deel uit maakten van de CityBugClub.

Als organisatie wordt er ieder jaar door vele vrijwilligers veel tijd en energie gestoken in de Vierlandenrit om er een geslaagd evenement van te maken waar iedereen met tevredenheid op kan terugkijken. Zoals u ongetwijfeld zult begrijpen moet er enorm veel zorg besteed worden aan de rit, omdat we tenslotte met vele voertuigen over honderden kilometers ons op de openbare weg tussen andere weggebruikers begeven. Hoewel het juist om deze redenen ontzettend moeilijk is om alles in de hand te hebben en te houden lukt het met veel ervaring vrij aardig om zaken goed te laten verlopen.

Het enige waar we geen grip op hebben is het gedrag van de deelnemers. En dat is juist wat naar de omgeving het beeld bepaald en daarmee de eventuele overlast veroorzaakt. Het gedrag van CityBugClub-deelnemers viel vorig jaar op door snelheid en inhaalacties. Deze acties vallen natuurlijk niet alleen op bij controleposten en deelnemers, maar ook bij andere weggebruikers en aanwonenden. En dat is wat wij graag willen voorkomen. Wij zitten niet de wachten op politieacties, die natuurlijk nooit terecht komen bij de veroorzakers, maar bij de deelnemers die erna komen.

Op de CityBugClub-site lezen we dat groepen zich gaan bezig houden met ‘sportief’ rijden. Dat is het laatste waar we op zitten te wachten en ook waarom wij deelnemers in ons reglement verzoeken dit niet te doen. We hebben vorig jaar van CityBugClub-deelnemers begrepen dat zij professionele weggebruikers zijn, die beter rijden dan de andere deelnemers. Juist van hen mag men verwachten dat zij daarom juist met meer verantwoording en begrip omgaan met medeweggebruikers. 

Mocht u bij de CityBugClub behoren tot degenen die ‘sportief’ rijden in het vaandel hebben, dan zouden wij u, voor het behoud van de Vierlandenrit en het genot dat honderden mensen daar aan hebben, willen verzoeken u als recreatief rijder op te stellen.

U nogmaals dankend voor uw aanmelding en in het vertrouwen dat u in deze uw verantwoording zult nemen,

Met vriendelijke en sportieve groeten,

Eindhovense Motor en Automobiel Club
Lambert Vermeulen    voorzitter
9 jaar geleden
·
#836
Wij hebben ook een mail gehad. M'n broer stuurde het door.
9 jaar geleden
·
#835
Ik zojuist ook...
9 jaar geleden
·
#834
Huh?


9 jaar geleden
·
#833
Aardig statement via mail gekregen..............
9 jaar geleden
·
#832
[quote author=REFZ link=topic=15143.msg298311#msg298311 date=1429182430]
Dan gok ik dat Nick nummer 52.


Correct! Heb er zin in, ondanks mijn erge drukke werk dat ik sinds 2 weken heb :).
9 jaar geleden
·
#831
Dan gok ik dat Nick nummer 52 heeft en Rob nummer 58.

Ik had gisteren 11 tabbladen openstaan met aanmeldformulieren en die heb ik toen eerst allemaal ingevuld met de gegevens van de deelnemers.
Toen alle aanmeldformulieren waren ingevuld heb ik ze één voor één allemaal direct achter elkaar verzonden.
Nu blijkt dat dat goed werkt en dat het ook dit jaar weer is gelukt om de inschrijfnummers allemaal opvolgend te hebben.
Hierdoor hebben we straks (vermoedelijk) ook weer allemaal opvolgende startnummers en starttijden.

Ongeveer een week voor de start van de 4LR ontvangen alle deelnemers een informatiepakket met een startbewijs.
Op dat moment weten we onze startnummers en starttijden.
9 jaar geleden
·
#830
Wij hebben ook een mail gehad. Zoals misschien als bedacht hebben wij nr 59.
Begin er nu echt zin in te krijgen.
9 jaar geleden
·
#829
[quote author=Wouter K. link=topic=15143.msg298300#msg298300 date=1429168745]
[quote author=Leoo link=topic=15143.msg298299#msg298299 date=1429167625]
De 4landenrit kriebels beginnen alweer te komen  ;D


Helpt geen ènkel zalfje tegen!! ;)


Bestaan wel pillen voor hoor  ;)


9 jaar geleden
·
#828
[quote author=Leoo link=topic=15143.msg298299#msg298299 date=1429167625]
De 4landenrit kriebels beginnen alweer te komen  ;D


Helpt geen ènkel zalfje tegen!! ;)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

Er zijn nog geen antwoorden op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!