Skip to main content
  maandag, 20 december 2010
  70 Replies
  3.2K Visits
  Subscribe
Hallo mede-buggers!

Mei 2010 heb ik voor het eerst meegereden met de Vierlandenrit die jaarlijks door de E.M.A.C. georganiseerd wordt.. Een 2-daagse rit over de mooiste weggetjes van NL, D, B en Luxemburg.. Echt een waanzinnig gave toertocht!!

Hierbij een linkje naar de site van de E.M.A.C. voor de eventuele liefhebbers in 2012.. Helaas kon ik 'm zelf niet meerijden vorig jaar i.v.m. vakantie, maar dit jaar ben ik er zéker weer bij en geloof me: dit wil je niet missen!!  ;)

Vierlandenrit-link

Voor de "luie mensen onder ons" hier een copietje van de uitleg over de Vierlandenrit:

"De Eindhovense Motor- en Automobiel Club organiseert voor de 55e keer haar VIERLANDENRIT op 2 en 3 juni 2012.
Als u werkelijk van een mooie toertocht houdt, is dit absoluut het mooiste wat we u kunnen bieden.

De VIERLANDENRIT beoogt een toerevenement te zijn , die met een zeer duidelijke routebeschrijving goed te volgen is door de uitgezocht minst drukke en meest mooie streken van de Ardennen, Moezel en Eifel, met als doel de deelnemers enkele onvergetelijke dagen te bezorgen.

Per dag ± 350 km. met een geadviseerd gemiddelde van 40 km/uur. Met halverwege een vaste rustcontrole van 1 uur, waar u tegen betaling de geheel verzorgde lunch kunt gebruiken, of het eten van uw meegebrachte lunchpakket. De overnachting is in Schweich aan de Moezel, bij Trier, in hotel, pension of particulier of naar verkiezing op de camping in uw eigen meegebrachte tent. U zult versteld staan. Geen grote wegen, maar echt toeren over de mooiste en rustigste wegen van België, Luxemburg, Duitsland en Nederland.

Voor hen die de woorden sportief en prestatie aan deze rit willen verbinden zijn diverse passeercontroles geplaatst die de doorkomsttijd van de deelnemers controleren. Voor hen die de gemiddelde snelheid van 40 km/uur het meest benaderen zijn diverse prijzen beschikbaar.
Wij verzekeren u een fantastische tweedaagse toerrit met sportieve inslag. Elke deelnemer ontvangt een herinneringstegel, en maakt bovendien kans op extra prijzen.
Het inschrijfgeld bedraagt (€ 49 in 2011) per auto en (€ 47 in 2011) per motor. Voor overnachting in hotel of pension kan worden gezorgd waarvoor € 35 per persoon (met ontbijt) in rekening wordt gebracht. Omstreeks 1 mei 2012 worden de nadere gegevens en het inschrijfformulier naar de geïnteresseerden verstuurd. Door uw naam en adres op te geven krijgt u dit dan ook thuisgestuurd. Ook vanaf deze datum krijgt men de mogelijkheid om via de website in te schrijven.

Deze rit, die vanaf 1958 met succes wordt georganiseerd door de Eindhovense Motor- en Automobiel Club, wordt dit jaar voor de 55e maal verreden, met medewerking van de "Heimat und Verkehrsverein" te Schweich/Mosel op zaterdag en zondag 2 en 3 juni 2012.

Een rit voor elke auto- en motorrijder, die eens wat meer wil dan een beetje rondrijden, zonder dat hij hiervoor te hoge snelheden hoeft te maken, of grote bedragen moet spenderen.

Een aan de hand van een duidelijke routebeschrijving te rijden traject door Nederland, Duitsland, België en Luxemburg met onderweg vaste rustpauzes, en een uitgelezen overnachtingsplaats voor alle deelnemers.

De overnachtingsplaats SCHWEICH is een vriendelijke rustige plaats met 14000 gastvrije inwoners. Het is een der grootste wijnsteden aan de Moezel, aan de uitgang van het "Trierer Tal". Een rustige plaats waar in de prima verzorgde hotels en particuliere pensions of op het aan de oever van de Moezel gelegen kampeerterrein een goede nachtrust een winstpunt voor de tweede dag zal blijken.

Aan het uitzetten en verzorgen van deze 55e "VIERLANDENRIT" is met de ervaring van voorgaande jaren, alle mogelijke zorg besteed.

De Vierlandenrit is niet op GPS beschikbaar.

De 'Gedragsregels' geven u een beknopte doch duidelijke uitleg over de diverse punten.

Na inschrijving wordt u enkele dagen voor de rit uw starttijd toegezonden. Aan de start ontvangt men een duidelijke routebeschrijving, en als men deze volgt bedraagt de afstand per dag ongeveer 350 kilometer. De gehele rit is verdeeld in 8 etappes. Per dag worden 4 etappes verreden. Na 2 etappes bevindt zich een vaste rustcontrole van één uur, waar tegen betaling de lunch kan worden gebruikt. Om u een indruk te geven van de route-aanduiding volgt hier een gedeelte van een routebeschrijving.

EERSTE DAG, DERDE ETAPPE

No. Km Start vanaf Hotel Ardennais

117 0.00 Voorrangsweg zeer voorzichtig oversteken Ri TROIS POINTS 18

118 0.52 Plnb CHEVRON

119 1.56 R Ri LIERNEUX 13 v+bv

120 5.20 Plnb GRANDMENIL

121 6.15 Vrw R

122 6.80 Na brug L

123 12.65 Ri JOUBIVAL

124 17.80 Plnb LA LIENE

125 18.55 Bij Vkl R

126 20.10 Plnb LA LIENE

127 21.12 Rtd 1e weg R

128 23.50 Voor Plnb PROVINCIE LUXEMBURG R Ri LA ROCHE 26, enz.

VERKLARING DER AFKORTINGEN

Plnb = Plaatsnaambord              Ri = Richting

L = Links                                  R = Rechts

Rtd = Rotonde                      Vkl = Verkeerslichten

V+bv = Volgen en blijven volgen tot een andere Richting wordt opgegeven. In dit voorbeeld dus van punt 119 tot punt 123 LIERNEUX blijven volgen.

Wij zien gaarne uw inschrijving tegemoet, liefst zo spoedig mogelijk na 1 mei, daar wij de pension- en hotelkamers in volgorde van inschrijving reserveren !!! Wacht daarom niet tot de laatste dagen, opdat uw prettige dagen gegarandeerd zijn.

Mochten er onder uw vrienden of kennissen nog belangstellenden zijn voor deze rit dan zullen wij na ontvangst van de adressen gaarne inlichtingen toesturen. Bij voorbaat wensen wij u veel genoegen en succes in onze "VIERLANDENRIT 2012".

Organisatie "VIERLANDENRIT"





Groet,
Wouter

Deelnemers:

1- Wouter K. (met een VW Golf 1.6 TDI 105PK BlueMotion uit 2010)  ;D
2- REFZ (met een 205 GTi16 2.0 16V 155pk uit 1992)
3- Leoo (met de Bug)
4- Nickswarts (met de Bug)
5- petervdbogaard (OVB)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#147
Zekers dat ik dan ook van de partij bentt  ;D

En tour de Arendenne Uhhh Sure, Weer 10 pk ::)
11 jaar geleden
·
#146
Volgend jaar ZEKER WETEN weer aanwezig :). Was een top rit mannen!
11 jaar geleden
·
#145
[quote author=Wouter K. link=topic=7190.msg224655#msg224655 date=1339270832]
ECHT WEL!!!!!


Ik ook 100% zeker!!
Via de EMAC kan je volgens mij aan meerdere toertochten meedoen als ik het goed begrijp van hun (eenvoudige) website.
Een toertje door de Ardennen is bijv. ook erg leuk. ;)
11 jaar geleden
·
#144
[quote author=rvdhoorn86 link=topic=7190.msg224646#msg224646 date=1339260649]
gaan jullie volgende keer weer ? ;)


ECHT WEL!!!!!

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#143
ik lig echt gevouwen hiero om je stukje over die vrouw in de shell hahah! zie het helemaal gebeuren!
maar dat was off topic! het klinkt als een erg geslaagd weekendje!
en ben blij dat jullie weer "heel" huids terug zijn!.

gaan jullie volgende keer weer ? ;)
11 jaar geleden
·
#142
Dank namens mijn neef Jan, Epke... Die heeft nl. het leeuwedeel van het verhaal geschreven..  ;) (Hij 90% en ik slechts 10 %...)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#141
Prachtig geschreven verhaal Wouter .
Daar moet je je beroep van maken .
Neem ik je huidige beroep wel over . ;)
11 jaar geleden
·
#140
Vrijdag 1 juni - The Day Before

Einde van de dag afgesproken om samen met REFZ (Martijn) en Wouter te "meeten" bij de Mc. Donalds ergens in het zuiden des lands. Eenmaal elkaar getroffen te hebben ff snel een snack gehaald en door naar het hotel waar Wouter en ik die nacht zouden verblijven. Aangekomen een snelle incheck in een pittoresk hotelletje zo'n half uurtje rijden van Weert vandaan.
Het gesprek tijdens het diner kwam al snel op wat we er van moesten verwachten en de strategieën werden doorgesproken. Het programma dat er voor moest zorgen dat we live te volgen waren via Google Earth bleek netjes te werken en de portofoons waren opgeladen, dit voor optimale communicatie onderweg. Je zou elkaar maar kwijt-rijden.  ::)
Ik de afkortingen nog even doorgenomen die werden gebruikt, moest goed komen, en leek makkelijk. Had wel een beetje de zenuwen omdat ik de enige navigator bleek te zijn. Ach, het enige wat kon gebeuren was dat we hopeloos zouden verdwalen en de route niet meer terug konden vinden.
Nadat REFZ richting z'n eigen hotel was vertrokken zijn we er vroeg in gedoken, was immers vroeg dag de 1[sup]e[/sup] rijdag.

Zaterdag 2 juni - "Plnb REMERSDAAL"

http://youtu.be/o5MFO9kSPLY

05:45 al wakker, dit omdat de bedden erg [s]lekker[/s] lagen. Snel een ontbijtje naar binnen gewerkt, spullen gepakt en richting Weert. Even de motor laten warm lopen onderweg. Van ons clubje waren we als eerste. Snel de stempelkaart en route voor de eerste dag gehaald, en toen was het wachten op Leonard, Nick en Martijn. Ondertussen het routeboekje een beetje doorgenomen en bij de de eerste bladzijde had ik al zoiets van "als dit maar goed gaat komen". Na enige tijd kwamen Leonard en Nick het startterrein oprijden, maar nog geen spoor van Martijn, juist hij was de avond ervoor zo enthousiast dat Wouter en ik ons afvroegen of hij sowieso wel zou slapen. Misschien had hij zich toch verslapen  ;) Maar, niet ver van de starttijd kwam ook hij het startterrein opgereden. Hij was druk geweest met z'n GoPro camera's. Alles moest kloppen, accu's vol, genoeg ruimte op de geheugenkaarten etc.

Eindelijk, iedereen had z'n startkaart, dus de live tracker aan. En, we hadden afgesproken op elkaar te wachten. Dit omdat de starttijden wel iets na elkaar lagen, en het niet handig zou zijn als we elkaar in de rit zouden moeten gaan zoeken. Echter was Martijn ineens verdwenen, hup, startkaart, stempel en foetsie. Helaas was het portofoon verhaal een leuk idee, alleen volgens de regels dus niet toegestaan op straffe van diskwalificatie, en we gingen voor de beste tijd.  ;D

Dan de achtervolging maar inzetten op Martijn

- Vanuit uitrit SCHUTTERSHOEVE R
Verrek, daar staat Martijn, die had dus maar gewacht.
- Bij STOP L = HELTENBOSDIJK........

En zo 184 instructieregels door tot de eerste vaste tijdcontrole.

Leonard, Nick en Martijn volgden ons blind, maar dit was pas de eerste etappe van de 4 die dag, en de route-instructie bleek echt maar een opwarmertje te zijn langs uitzonderlijke, mooie uitzichten, haakse bochten, steile dalen en hellingen, pittoreske dorpjes, velden, wegen, vergezichten, dampen van irritante buggy's / volvo's en een "super-eend", G-krachten, motoren die op hun plaat gaan, goeie sfeer, leuke gesprekken, lol, uitdagingen voor jonge bestuurders (en bij tijd en wijle ook voor de meer ervarenen! ;) ), adrenaline.

Okay, dus de km stand goed in de gaten houden voor het geval we mis zouden rijden, en terug de route zouden moeten vinden. Ja, en dan instructie 107..... Hey, is dat nou, staat er ineens een "+" i.p.v de km stand. Paniek in de tent, wat blijkt: Is ter voorkoming dat er "geheime" stempelposten worden doorgeven via portofoons (die je niet mag gebruiken) of mob. telefoons. Uitdaging erbij.....  ;)
De 1[sup]e[/sup] etappe voerde ons al snel België in, alwaar we af en toe te maken kregen met de welbekende kasseien en niet echt gladgestreken asfalt, wat -met name bij Martijn in zijn "stuiterbakkie"- regelmatig voor vliegende nieren zorgde.. Tevens zat hier het eerste onduidelijkheidje in de routebeschrijving waardoor er in het voertuig van "colonneleiders" Wouter en Jan lichte verwarring ontstond of een bepaald viaduct nu wel of niet reeds gepasseerd was, maar na op goed geluk en gevoel een stukje "in den blinde" gereden te hebben werd de route zeer snel weer opgepikt, met dank aan Martijn die even de snelle verkennerstaak op zich nam en zodoende het gezochte bord "dierenasiel" wist op te sporen! Hierna een stuk aardig met vliegende vaandels doorgeblazen en gestuiterd langs de Zuid-Willemsvaart alvorens via via weer de grens B-NL te passeren waarna we door het Zuid-Limburgse land geleid werden, op weg naar de eerste Vaste Tijd Controle. De route liep over een flink stuk van de - o.a. bij Wouter welbekende en geliefde- Mergellandroute, waar we (helaas) het rijk deze keer niet alleen hadden maar de vaak uiterst smalle weggetjes moesten delen met complete, ons tegemoet komende, wielerpelotons die, zoals van wielrenners welbekend, zich alleen op de wereld wanend als gekken in de afdalingen naar beneden stortend zonder rekening te houden met het feit dat er misschien ook wel eens een paar auto's van dezelfde weg gebruik maken, hetgeen leidde tot veel frustratie en riskante uitwijkmanoeuvres bij onze chauffeurs en zelfs tot lichte schade aan twee van onze voertuigen, te weten lichte lakschade aan de C1 van Leonard en -AUW!!- velgschade aan de 205GTi van Martijn.. Gelukkig verder zonder wielrenners van onze voorruiten te hebben hoeven krabben aangekomen bij camping "Grensheuvel" bij de VTC (Vaste Tijds Controle) aan het eind van de 1[sup]e[/sup] etappe, waar we konden genieten van een welverdiend kopje koffie (eventueel met verukkelijk uitziende limburgse vlaai, maar die hebben we maar even overgeslagen ter voorkoming van "onnodige ballast" want dat zou ons maar vertragen..  ;) ).

De 2[sup]e[/sup] etappe ging lekker van start: voor de 2[sup]e[/sup] keer passeerden we de grens Nederland - België wat als gevolg had dat mijn telefoon maar berichtjes bleef binnen krijgen met "Welkom in België".
"Plnb REMERSDAAL"?! Ja, daar ging het dus mis; iets in de routebeschrijving klopte dus niet. Maar, we waren gelukkig niet de enigen..  ??? Na enig gehannes en wat keren zaten we weer op de juiste route.
Na 2 maal de Duitse grens te zijn gepasseerd kwam na 196,42km de vaste rustcontrole van één uur in zicht. Op dat moment zaten we nog redelijk goed in de tijd, we liepen maar 20 minuten vóór op het ideale schema.  Het restaurant waar we wat zouden kunnen eten op aanraden van de organisatie was een donker bedompt vol hok, en daar het schitterend weer was en we met z'n allen zin hadden in échte Duitse "Bratwurst" zijn we een tentje elders gaan eten. Heerlijk in de zon, op een ietwat schuin terras. Eindelijk "Bratwurst". Helaas weer een illusie armer, het ding was niet te vreten, koud en een knoerthard vel, zelfs de mosterd kon dit niet verbloemen. Na de verplichte wachttijd weer snel de rit hervat met de 3[sup]e[/sup] etappe. Inmiddels was het echt warm geworden en konden we dus lekker met de ramen open rijden en de vaart er goed in houden. Op wat plaspauzes na (en die hèbben we wat gehouden!) verliep de 3[sup]e[/sup] etappe soepel. Bij de 2[sup]e[/sup] vaste tijdcontrole snel een bak koffie en mini bifi's naar binnen gewerkt en snel door om te voorkomen dat we achter lastige buggy's of rokerige Volvo's kwamen te zitten. Want dit hield alleen maar op, en we gingen tenslotte voor de beste tijd "Ahum". De laatste etappe reden we langs scherpe haarspeldbochten, steile hellingen van 15% waar soms de "CityBugs" erg hun best moesten doen om bij te blijven de berg op en zeer mooie uitzichten, we zijn er zelfs even voor gestopt om van te genieten.
[img width=800 height=259]http://www.sweetlovetalk.eu/uitzicht.jpg[/img]
Na de benen even te hebben gestrekt en wederom de blaas even te hebben geleegd snel verder afdalend langs wijngaarden van de Moezelwijnen die op alle steile bergen stonden, een prachtig gezicht. En toen, eindelijk een stukje van een kleine 10Km Duitse snelweg. Hier verloren Wouter en REFZ a.k.a "Snelle Jelle" al gauw Leonard en Nick uit het oog. In no time zaten we op snelheden over de 200Kmpu en kwam REFZ voorbij vliegen met z'n naverbranders aan..  8)
[img width=800 height=543]http://www.sweetlovetalk.eu/200.jpg[/img]
Na aan het einde van de afrit van de snelweg even op Leonard en Nick te hebben gewacht konden we de laatste 3 Km van de 384.4 Km gaan rijden. Om 17:48 kwamen we aan bij de finish, met een gemiddelde van 42.88Kmpu hadden we dus 2.88Kmpu te snel gereden en waren dus te vroeg.
Voor diegene die van statistieken houden klik hier.
Omdat we allemaal dorst hadden in een pul bier hebben diegene die dat nodig hadden snel hun auto afgetankt met V-Power Racing 100 octaan en moesten we nog een kleine 20 minuten rijden naar ons hotel waar we met z'n vijven zouden slapen die nacht. Het bleek een mooi verzorgd hotel te zijn met zeer vriendelijk personeel! Na een snelle incheck eindelijk een pul ijskoud Duits bier!! Daarbij een échte dikke grote vette schnitzel en salade. Tijdens en na het eten onder het genot van nog wat pulletjes bier heerlijk zitten na-kletsen over de route, prestaties en ervaringen van die dag. Tegen 23:00 zijn we ons bed gaan opzoeken omdat het de volgende dag weer vroeg dag zou zijn. Maar we waren tot de conclusie gekomen dat het een superdag was geweest, met veel schitterende nieuwe indrukken!!
[hr]

Zondag 3 juni - "Rtd Ri HOUTHALLEN 3"

http://www.youtube.com/watch?v=4Bkg2-qUlYQ#

klik hier voor de statistieken van dag 2.

06:30 Wekker loopt af, start dag 2. Zul je altijd zien, lig je net lekker, moet je eruit. In tegenstelling tot gisteren ging het vandaag een stuk lastiger. Zo ook het weer, we waren nog niet goed en wel uit bed en het kwam met bakken uit de hemel! Het zou een koude, natte, grijze dag worden met nieuwe uitdagingen. Zeker omdat het her en der spekglad zou blijken te zijn! We waren er allemaal op tijd uit en konden even genieten van het ontbijt dat speciaal voor ons eerder was klaargezet. Onder het genot van een straf bakkie leut en verse warme broodjes met verse salami werd de aanstaande rit besproken. Niet iedereen had even lekker geslapen en hadden de keren dat ze wakker waren geworden nuttig gebruikt door de accu's voor de ProCam's te verwisselen voor het opladen.

En voor ik het vergeet de foto's die ik had gemaakt:
Vier landen rit 2012 foto's

We moesten allemaal rond 09:00 starten en bleken er dus korter over te doen dan gedacht van het hotel naar de start, dus moesten we wachten. Omdat het zulk prutsweer was ging de tijd erg langzaam. En helaas was de organisatie erg streng met het afstempelen van de startkaart en mochten we niet eerder dan 5 minuten van te voren stempelen. REFZ was dan ook zo blij als een kind in de snoepwinkel toen hij "eindelijk" z'n stempel had, holde naar z'n auto om nog snel even de ProCam's schoon te poetsen en.... te wachten. We zouden samen vertrekken wederom.
Door de regen en dus gladheid, speciaal voor motoren, duurde het niet lang voordat we de eerste motor op de grond zagen liggen, op een niet echt fijne plek, net na een scherpe bocht. Dit weer gaf wel de gelegenheid om lekker soepel door de haarspeldbochten te gaan, haaks op de handrem de bocht door wilde gisteren niet lukken, vandaag dus hopelijk wel. De route verliep soepel, ondanks het weer dat er wel een dimensie bij gaf. De natuur was er niet minder om, op sommige momenten zelfs sprookjesachtig door de laaghangende bewolking. Maar toen kwam de eerste vaste tijdscontrole, en daar ging het mis...
[img width=800 height=543]http://www.sweetlovetalk.eu/misrijden.jpg[/img]
Aan de rode lijn en de pijlen kun je zien dat het "even" duurde voordat we doorhadden waar we de routebeschrijving verkeerd hadden begrepen  :o
Inmiddels aan de 2[sup]e[/sup] etappe begonnen en waren de grens Luxemburg overgestoken. Nu was het wachten op de route waar wij toestemming voor zouden hebben om te rijden en anderen niet, spannend zou je zeggen.. Niet dus, iedereen mocht er rijden, er bleek alleen een verbod van inrijden te zijn in het geval er sneeuw of ijzel zou liggen  ::) We wilden nog even goedkope benzine / diesel & rookwaar scoren nu we toch in Luxemburg waren: Alleen bleek de Q8 pomp die op de route lag een onbemande te zijn... Lang leve de navigatie van Wouter's Golfje!! Een paar kilometer verderop bleek een Shell te liggen, nu maar hopen dat deze wel open zou zijn. Met het gas er vol op, dit omdat we niet te veel achterop wilden raken, richting de Shell. Deze was gelukkig wel open! Een aantal onder ons in hun beste Frans de dame achter de counter uit proberen te leggen wat ze wilden hebben in de hoop dat ze het begreep. Na de laatste Franse volzin eruit geperst te hebben, en ik inmiddels het zweet op m'n voorhoofd had, antwoordde de dame achter de counter in perfect Nederlands of we nog wat anders nodig hadden..  :P
Hierna snel terug naar de route, we liepen nog steeds netjes op schema en inmiddels was de trek alweer aan het toeslaan. Maar met de vaste rustcontrole in zicht kon het eten niet lang meer op zich laten wachten.. Dat zou je zeggen, echter toen we bij de rustpauze aankwamen en de auto's op één van de schaarse parkeerplekken hadden gepropt hadden we het lumineuze idee om maar in een ander restaurant te gaan eten dan de meeste anderen deden. Zo, 5 cola, een portie frites en 4 maal omelet. Makkie zou je zeggen! Helaas, de cola kwam pas na 20 minuten wachten om over de doorgifte tijd van de omeletten maar te zwijgen!!  >:( De kip die de eieren moest leggen moest nog geboren worden volgens mij, zo lang duurde het. Maar, het smaakte er niet minder om! Alleen viel ons wel op dat inmiddels bijna iedereen vertrokken was. Wat bleek, eerst liepen we vòòr op schema, nu liepen we dik 40 minuten àchter. Weg hoofdprijs!  :o Het voordeel hiervan was wel dat we "alleen" reden en lekker konden doorrijden, geen langzame stinkende auto's voor ons. Maar door ons "laagvliegen" liepen we al snel weer aan tegen onze vrienden van de buggy's, dus weer wachten achter ze, want inhalen was geen optie: met z'n vieren is dit vrij lastig op smalle steile weggetjes. Maar toen: De buggy's maakten een navigatiefout en wachtten op een splitsing even te lang zoekend naar "Voor kapelletje in muur einde weg driesprong L", terwijl onze onnavolgbare navigator Jan allang had gezien welk van de wegen op de lastige driesprong we wél moesten hebben!  Dus hup, gas erop, snel een steile bocht naar links en voorbij waren we!  8) Gelukkig, nu hadden we tenminste weer een heel stuk waar we niemand tegen kwamen, tot enige kilometers voor het einde van de 3[sup]e[/sup] etappe. Weer een hele rij, met voorop een Mini. Na er enige tijd achter te hebben gehangen was het moment daar, een stuk rechte weg, en bovenal breed genoeg om in te halen, dus, vol gas erop en de hele rij ingehaald. REFFZ kwam makkelijk mee alleen Leonard en Nick waren verstandig en bleven in de rij rijden. Toen we zagen dat ze netjes in de rij meereden besloten we door te rijden, ook al omdat we niet ver de 2[sup]e[/sup] tijdcontrole waren en dachten dat ze de rest wel zouden volgen. Maar eenmaal aangekomen bij "Café Welkom" bleef het maar duren. En inmiddels was de Mini waar ze achter zaten wèl binnen, alleen Leonard en Nick in geen velden of wegen te bekennen. Dan maar even bellen, ja, lekker makkelijk als je elkaars nummer niet hebt, slimme zet. Dus maar afwachten. En ja hoor, na enige tijd in de verte te hebben staan turen gloorden de koplampen van Nick in de verte. Ze waren zelf maar kaart gaan lezen, want de Mini deed nogal vreemd  ;D

Helaas konden Leonard en Nick niet ff een bakkie leut doen, want we werden vriendelijk doch dringend verzocht de parkeerplaats van de naastgelegen friettent te verlaten. En, we liepen immers al dik 40 minuten achter op schema door onze fijne "slow food" lunch!

4[sup]e[/sup] en laatste etappe was aangebroken en nog zo'n 75Km te gaan, hoe moeilijk kon het zijn, we waren inmiddels allemaal ervaren "rally rijders" en kaartlezen ging als een speer. Tot aan de instructie: "Rtd 2e weg R (=VAARTSTRAAT)" ja we zitten goed, volgende regel: "Rtd Ri HOUTHALEN 3" http://goo.gl/maps/v39y Geen bord op de rotonde te bekennen met daarop HOUTHALEN, dan maar ons "gezonde" verstand volgen. Inmiddels waren wij net Moeder de Gans, want we hadden een hele rits volgers, en nu eens niet op Facebook.. Dus besloten we door te rijden in de hoop dat we toch de goeie kant op gingen, alleen het zag er steeds slechter uit en de motorclub achter ons zag het inmiddels ook al niet meer zitten. Dus, dan maar een "in geval van nood" maatregel nemen! Het navigatiesysteem erbij gepakt en de eerste plaatsnaam en straat die in de route stond ingeklopt, in de hoop op het goede punt terecht te komen. Hup de snelweg op en er even later weer af, en wat bleek: we kwamen exact van de goede richting voor het kapelletje dat in de route omschreven stond. We waren weer in de "race"! Wel verwachtten we een stempel gemist te hebben, maar tot onze verbazing -en opluchting- bleek dit bij de eerste de beste stempelpost die we tegenkwamen niet zo te zijn. Na de instructies "Bij kapelletje met bank viersprong R" & "Voor kapelletje tussen 2 dennenbomen L" hadden we het wel gehad met de kapelletjes zoeken!  :P En na de instructie (waar we ook even mis reden) "Driesprong R en viersprong R" begon ik te merken dat ik moe was en moest Wouter m'n concentratie weer even tot de orde roepen  :o Maar, het was nog even volhouden, nog een kleine 20Km te gaan.
Al snel passeerden we de grens met Nederland, nog maar 5Km te gaan. Dus nog even gas erop! Yes! De finish, we hebben het allemaal heelhuids gehaald, alleen Leonard had een beetje schade door toedoen van de wielrenners die het verdomden aan de kant te gaan de eerste dag. Maar, met een gemiddelde van 38.76kph zaten we dicht tegen het "ideale" aan. Alleen hebben we er wel 10uur 47minuten 51seconden over gedaan, en met om / verkeerd en terug rijden hebben we 366Km afgelegd.

En, zouden we nog punten op dit vlak hebben gescoord?

30 Voor het missen van de start-stempel.
30 Voor het missen van de kentekencontrole-stempel.
30 Voor elke gemiste controle-stempel en\of bijbehorende tijd.
30 Voor elke verandering op de controlekaart.
60 Voor het voorbijrijden. stoppen of keren in het zicht van een geheime tijdcontrole.
90 Voor een door de verkeerscontrole geconstateerde overtreding.

Onze beloning was een mooie herinneringstegel:
http://www.sweetlovetalk.eu/tegel.jpg

En de 1e prijs kunnen we wel vergeten, maar of je zo'n beker wil hebben moet je je ook maar afvragen  ???
[img width=450 height=600]http://www.vierlandenrit.nl/images/stories/4landen2011/1e%20auto%27s-W800.jpg[/img]

Na een uitgebreid diner bij het gezondste restaurant van Nederland en na nog wat nagepraat te hebben gingen we allemaal met leuke herinneringen en indrukken, ervaringen richting huis.
http://www.sweetlovetalk.eu/mac.jpg


Voetnoot: en zelfs toen kwamen we die verrekte buggy's weer tegen  >:(

Wouter, Martijn, Leonard en Nick, bedankt voor de leuke dagen! En Martijn, Leonard en Nick, leuk jullie te hebben leren kennen. Ik vond het hele verhaal in 1 woord [size=14pt]fantastisch [/size], Had wel een stuk korter geweest  ;)

P.s. Ben vol verwachting naar jullie verslag!  ;) ;) ;)

Ben trouwens meer dan benieuwd naar de beelden die Leonard en Martijn hebben genomen met hun GoProCam

O, en adrenaline level op een schaal van 0 tot 100 was in mijn geval 70+ met dank aan Wouter

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#139
11 jaar geleden
·
#138
Ook weer (al even) thuis na NaviJan veilig afgeleverd te hebben bij zijn eigen huis...

Het was (in 1 woord): WÁÁÁÁNZINNIG!!!!

En nu ga, ook ik, lekker slapen... Wordt vervolgd!  ;)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#137
Zo het weekend van de Vierlandenrit zit er weer op en wat heb ik GENOTEN zeg, WAUW! Nu slapen en morgen weer vroeg het nestje uit!
11 jaar geleden
·
#136
Super Super Super Super!

Ra ra ra wat vond ik van dit weekend!?!? ;D

snel maar uitgebreid vertellen over alles maar nu slapen, Ben gesloopt :)
11 jaar geleden
·
#135
Ik ben weer thuis van de Vierlandenrit.
Wouter, Jan (de neef van Wouter), Nick, Leo en ik hebben volop genoten van de toertocht.

Ik duik zo mijn bed in, morgen zal ik een kort verslag posten.
11 jaar geleden
·
#134
TOET TOET!
Het is zover! Het is Zaterdag 2 Juni en we gaan er voor!
Tot Zo  ;D
11 jaar geleden
·
#133
[quote author=Nickswarts link=topic=7190.msg224004#msg224004 date=1338409627]
Startnummers zijn nog vrij strak achter elkaar!


Ja, maar niet -zoals ik met klém verzocht heb bij het inschrijven- daadwerkelijk opeenvolgend... Die secretaris was ook ernstig vaag aan de telefoon toen ik 'm belde hoe ik dat het beste kon regelen, dus vreesde al met grote vrezen... Maargoed, in ieder geval starten we binnen 4 minuten van elkaar, dus dat treintje komt wel goed! ;)

Het weer dreigt ook goed mee te werken, dus ik ben er klaar voor!! ;D

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

11 jaar geleden
·
#132
Veel plezier heren!
11 jaar geleden
·
#131
Startnummers zijn nog vrij strak achter elkaar!
11 jaar geleden
·
#130
188 over here ::)

Edit 1:*Leo zoekt het papiertje.

Laat er nou 118 staan.. ;D
[size=5pt]Thx Nick![/size]
11 jaar geleden
·
#129
@Martijn mijn startnummer is 121.
11 jaar geleden
·
#128
Mijn startnummer is 115 (en de starttijd dus 7.58 uur).

De starttijden op een rij:
- 07.58 uur - Martijn - 115
- 07.59 uur - Leo - 118
- 08.01 uur - Nick - 121
- 08.02 uur - Wouter - 123
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Er zijn nog geen antwoorden op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!