Skip to main content
  vrijdag, 22 mei 2015
  239 Replies
  4K Visits
  Subscribe
In dit topic kan worden nagepraat over de Vierlandenrit 2015.
8 jaar geleden
·
#1273
Ik weet dat een aantal van jullie mogelijk liever andere video's zouden willen zien.
Maar na de mededeling van de EMAC van gisteren heb ik even voorrang gegeven aan het samenstellen van de onderstaande video's.

De video's heb ik speciaal samengesteld voor de organisatie van de Vierlandenrit om aan te tonen dat er door bepaalde deelnemers voortdurend regels worden overtreden.

http://www.youtube.com/watch?v=EiCz-pBT1Y4

http://www.youtube.com/watch?v=dVyEGPrCpd4
8 jaar geleden
·
#1272
En reeds wederom een antwoord van de EMAC:

"Geachte heer,

Fijn dat u er eens met een kritisch oog naar wilt kijken. Ik zal kijken wat ik aan info boven water kan krijgen, maar dat zal niet veel zijn. De CBC deelnemers hebben zich bij de controleposten netjes gedragen, hetgeen geen aanleiding gaf tot notities.

Dan worden het verhalen van deelnemers naar deelnemers naar controleposten naar controleposten naar organisatie. En zoals ik u al heb uitgelegd weten wij dat er dan veel ruis op de lijn kan zitten en wij daar ook relativerend naar luisteren.

Blijft dat er in de verhalen over deelnemers regelmatig aan de antennes en de camera’s werd gerefereerd. Hierbij ben ik me er ook van bewust dat, indien er wat gebeurd, deze kenmerken gemakkelijk te herleiden zijn tot een deelnemer en deze bij controleposten uit 2014, met dezelfde herkenbaarheid, natuurlijk in het geheugen zit. Derhalve wisten zij ook expliciet dat zij zich netjes hebben gedragen bij de post.

Uw uitleg over de BMW’s geeft aan dat er met verhalen over 2 dagen en 750 km wel iets kan gebeuren (veranderen)

Wanneer u de beelden heeft bekeken (een monnikenwerk of vergis ik me daarin) hoor ik graag uw reactie. Blijkt dat mee te vallen, dan kunnen wij de controleposten instrueren het jaar 2015 objectief in te gaan t.o.v. de CBC deelnemers. Als volleerd digibeet heb ik twee filmpjes (samen ca. 15 minuten) en wat communicatie tussen deelnemers kunnen vinden, waarin het missen van oriëntatiepunten werd geweten aan de snelheid. Op de filmpjes werd er stevig doorgereden en ingehaald (zonder gevaar) maar ook door een, op het oog, leeg dorp werd goed doorgereden. Maar hier wonen wel mensen die, weliswaar niet op straat maar wel vanuit hun huis of tuin, constateren dat er buitenlanders met hoge snelheid door het dorp komen.

Afijn, ik neem aan dat we elkaar begrijpen en beiden het beste voor hebben met de Vierlandenrit.

Ik hoor te zijner tijd graag weer van u.

Met vriendelijke groeten

Lambert
"

Ik denk dat ik binnenkort maar een weekendje bij NaviJan ga logeren om die 70 uur te bekijken... Weet alleen niet of dat nog voor mijn vakantie gaat lukken... Overigens over het met te hoge snelheid door dorpjes rijden kan ik mij persoonlijk totaal niet vinden, hoewel wellicht het in- en uitrijden van de bebouwde kom soms wat vlot ging omdat je niet vol in de remmen wilt i.v.m. achteropkomend verkeer en je alvast anticipeert op het bord "einde bebouwde kom"... Maargoed, de beelden zullen het uitwijzen...

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

8 jaar geleden
·
#1271
nee,maar hij stopt er toch mee?
8 jaar geleden
·
#1270
Was Nathan? Hij is niet dood...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


8 jaar geleden
·
#1269
[quote author=REFZ link=topic=15639.msg300625#msg300625 date=1434541178]
Op basis van deze reactie van de EMAC trek ik voor mijzelf de conclusie dat ik er nu helemaal klaar mee ben en dat dit de laatste keer is geweest dat ik meerij met de 4LR en ik wil er verder ook niets meer mee te maken hebben.


echt jammer martijn :(
je was een toffe kerel ;D
8 jaar geleden
·
#1268
[quote author=Wouter K. link=topic=15639.msg300622#msg300622 date=1434537277]
Onderstaande mail ontving ik zojuist van de EMAC... En neem ik ernstig serieus, vooropgesteld uiteraard dat de meldingen kloppen maar dat valt uiteraard dankzij onze camera's te controleren... Natuurlijk is het altijd "het woord van de 'aangever' tegen het onze", maar slechte reclame verspreidt zich helaas altijd een stúk sneller dan goede!! Overigens sterkt de mail mij in ieder geval wel in het besluit volgende editie van de 4LR met een zéér beperkte groep deel te nemen...

"Geachte heer,

Na me, na de inschrijving voor deze 58e Vierlandenrit, aan alle CBC inschrijvers te hebben gewend, doe ik het nu alleen naar u, omdat ik u, na onderstaand schrijven, als aanspreekpunt beschouw.

Op de eerste plaats kan ik mededelen dat de Vierlandenrit in grote lijnen tot tevredenheid is verlopen. De reacties van deelnemers waren enthousiast, er is gelukkig slechts één eenzijdig ongeval met alleen materiële schade geweest, er zijn geen problemen met overheden geweest en onze controleposten hebben niet aangegeven volgend jaar niet meer me te doen. Dit alles slechts zover het ons ter ore is gekomen.

Het stilstaan voor de controleposten blijft een probleem, waar we nog steeds geen adequate oplossing voor hebben gevonden. Ik zal u de achtergrond uitleggen. Reglementair is het niet toegestaan en de bestraffing is een dubbele stempel door de controlepost die het heeft geconstateerd. Dat levert dan 60 strafpunten op en de deelnemer heeft gelijk geen kans meer op de prijzentafel. Tot zover heel simpel. Alleen is het zo dat het nauwelijks te zien is of een naar de controlepost toerijdende deelnemer stilstaat of ‘sluipend’ rijdt. (kost een koppeling, maar je moet er wat voor over hebben) Wanneer een dubbele stempel wordt gegeven ontstaat een discussie (welles/nietes) die regelmatig onaangenaam en van deelnemers uit zelfs agressief wordt. Hier hebben controleposten geen zin in, want zij staan er ook voor hun plezier. Zij kijken de andere kant uit of, wanneer ze door de organisatie gedwongen worden tot stempelen, houden zij er mee op. Met dat laatste is de rit ook niet gediend.

De controleposten waren dit jaar tevreden over de gedragingen van de CityBugClub-deelnemers. Bij de posten hebben zij zich correct gedragen.


Van deelnemers, waaronder opvallend de nodige motorrijders, kwamen wel klachten over ‘die auto’s met de antennes en camera’s op het dak’. Naast elkaar stilstaan voor een onoverzichtelijke bocht, hard rijden en onverantwoord inhalen. Dat laatste vooral door motorrijders, waarvan er een aangaf bij een dergelijke actie ter nauwer nood had kunnen voorkomen dat hij van de weg werd gereden.

Wij weten als organisatie dat we verhalen van deelnemers en controleposten vaak wat relativerend moeten aanhoren. Een deelnemer zal zijn ervaring aan verschillende controleposten en andere deelnemers mededelen, zodat er ‘verschillende’ dezelfde verhalen bij de organisatie terecht komen. En zoals u ook zult weten komt doorvertellen vaak de waarheid niet ten goede. Blijft echter, dat de verhalen wel een ontstaansgrond hebben, divers zijn en van verschillende plekken en dagen komen en (te) vaak betrekking hebben op de auto’s met antennes en camera’s. De enthousiaste uitlatingen in schrift en filmpjes op internet tonen dat het niet onwaarschijnlijk is dat er zeker een kern van waarheid in de ‘verhalen’ zit.

De Vierlandenrit kent diverse belevingsvormen door deelnemers en ik vind dat ook juist een pré van dit evenement. Alleen moet het wel zo zijn dat alle belevingsvormen in een goede harmonie in dat ene evenement worden opgenomen. En daar schort het wel eens aan. Waar ligt de grens dat mijn ‘spelletje’ in conflict komt met het ‘spelletje’ van iemand anders. Het is een utopie om te denken dat dit optimaal kan worden gerealiseerd, maar ook het streven is al nobel. Laten we ons in een volgend jaar vooral op dat laatste richten.

Met vriendelijke en sportieve groeten,

Eindhovense Motor en Automobiel Club

Lambert
voorzitter"



wat is dat nou voor een onzin?
we hebben ons toch keurig gedragen?
alleen zoals @fokko66 zegt dat die motoren irritant waren,daar ben ik het met hem eens
8 jaar geleden
·
#1267
Wel even een kleine kanttekening Wouter, die motorrijder heeft het volgens mij maar over één BMW gehad, maar dat zeg ik volgen mij, voordat het verhaal een eigen verhaal wordt.
Verder kan ik mij niet voorstellen dat één/meerderen van ons na het wachters verhaal van vorig jaar uitgerekend in een bocht gaat staan wachten maar dat terzijde.
8 jaar geleden
·
#1266
Op basis van deze reactie van de EMAC trek ik voor mijzelf de conclusie dat ik er nu helemaal klaar mee ben en dat dit de laatste keer is geweest dat ik meerij met de 4LR en ik wil er verder ook niets meer mee te maken hebben.
8 jaar geleden
·
#1265
@Wouter K. Ik zeg:"Prima goed"!  :D Moet je toch een keertje me komen kijken in ons dynamisch archief.


8 jaar geleden
·
#1264
En mijn voorlopige antwoord:

"Geachte heer,

Dank voor uw mail welke mij vanzelfsprekend zeer verdriet..

Uw verklaring aangaande de "wachters" bij de stempelposten is zeer logisch en begrijpelijk. Overigens hebben wij als groep daarvan dit jaar nauwelijks hinder ondervonden daar er steeds ruimte is geweest om met gepaste snelheid de wachters voorbij te gaan..

Wat de binnengekomen klachten betreft doe ik u de toezegging dat ik, zodra ik daar de tijd voor vind, de ruim 70 uur aan camerabeelden (want 8 camera's!!) terug ga kijken om de eventuele schuldigen te kunnen vinden.
Overigens zou het mij helpen als u mij eventuele kentekens/automerk(en), als ook de dag waarop e.e.a. zich afspeelde, kunt doorgeven, voor zover u deze uiteraard van de "klagende partij" heeft ontvangen..

Overigens hebben wij bij de finish in Atweerterheid een motorrijder gesproken die zeer kwaad was over een actie zoals u onze groep verwijt, maar dit betrof enkele BMW-auto's en die zaten toch echt niet in onze groep... Hopelijk worden er geen verhalen door elkaar gehaald!

Overigens sterkt uw mail mij in mijn besluit volgend jaar slechts met een zeer beperkte groep namens het 4LR Drivers Team deel te nemen want tenslotte "hoe minder auto's, hoe minder kans op incidenten"... Plus dat ik bij de beperkte groep die ik in gedachten heb kan instaan voor de capaciteiten der chauffeurs en dat was de afgelopen 2 jaar niet bij allemaal het geval.. Uiteraard zal het alle leden van de CityBugClub vrij staan zich op persoonlijke titel in te schrijven, maar op eigen verantwoording en niet "onder onze vlag"...

Zodra ik meer duidelijkheid heb na het bestuderen van de beelden neem ik uiteraard weer contact met u op.

Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet,

Wouter"

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

8 jaar geleden
·
#1263
Onderstaande mail ontving ik zojuist van de EMAC... En neem ik ernstig serieus, vooropgesteld uiteraard dat de meldingen kloppen maar dat valt uiteraard dankzij onze camera's te controleren... Natuurlijk is het altijd "het woord van de 'aangever' tegen het onze", maar slechte reclame verspreidt zich helaas altijd een stúk sneller dan goede!! Overigens sterkt de mail mij in ieder geval wel in het besluit volgende editie van de 4LR met een zéér beperkte groep deel te nemen...

"Geachte heer,

Na me, na de inschrijving voor deze 58e Vierlandenrit, aan alle CBC inschrijvers te hebben gewend, doe ik het nu alleen naar u, omdat ik u, na onderstaand schrijven, als aanspreekpunt beschouw.

Op de eerste plaats kan ik mededelen dat de Vierlandenrit in grote lijnen tot tevredenheid is verlopen. De reacties van deelnemers waren enthousiast, er is gelukkig slechts één eenzijdig ongeval met alleen materiële schade geweest, er zijn geen problemen met overheden geweest en onze controleposten hebben niet aangegeven volgend jaar niet meer me te doen. Dit alles slechts zover het ons ter ore is gekomen.

Het stilstaan voor de controleposten blijft een probleem, waar we nog steeds geen adequate oplossing voor hebben gevonden. Ik zal u de achtergrond uitleggen. Reglementair is het niet toegestaan en de bestraffing is een dubbele stempel door de controlepost die het heeft geconstateerd. Dat levert dan 60 strafpunten op en de deelnemer heeft gelijk geen kans meer op de prijzentafel. Tot zover heel simpel. Alleen is het zo dat het nauwelijks te zien is of een naar de controlepost toerijdende deelnemer stilstaat of ‘sluipend’ rijdt. (kost een koppeling, maar je moet er wat voor over hebben) Wanneer een dubbele stempel wordt gegeven ontstaat een discussie (welles/nietes) die regelmatig onaangenaam en van deelnemers uit zelfs agressief wordt. Hier hebben controleposten geen zin in, want zij staan er ook voor hun plezier. Zij kijken de andere kant uit of, wanneer ze door de organisatie gedwongen worden tot stempelen, houden zij er mee op. Met dat laatste is de rit ook niet gediend.

De controleposten waren dit jaar tevreden over de gedragingen van de CityBugClub-deelnemers. Bij de posten hebben zij zich correct gedragen.


Van deelnemers, waaronder opvallend de nodige motorrijders, kwamen wel klachten over ‘die auto’s met de antennes en camera’s op het dak’. Naast elkaar stilstaan voor een onoverzichtelijke bocht, hard rijden en onverantwoord inhalen. Dat laatste vooral door motorrijders, waarvan er een aangaf bij een dergelijke actie ter nauwer nood had kunnen voorkomen dat hij van de weg werd gereden.

Wij weten als organisatie dat we verhalen van deelnemers en controleposten vaak wat relativerend moeten aanhoren. Een deelnemer zal zijn ervaring aan verschillende controleposten en andere deelnemers mededelen, zodat er ‘verschillende’ dezelfde verhalen bij de organisatie terecht komen. En zoals u ook zult weten komt doorvertellen vaak de waarheid niet ten goede. Blijft echter, dat de verhalen wel een ontstaansgrond hebben, divers zijn en van verschillende plekken en dagen komen en (te) vaak betrekking hebben op de auto’s met antennes en camera’s. De enthousiaste uitlatingen in schrift en filmpjes op internet tonen dat het niet onwaarschijnlijk is dat er zeker een kern van waarheid in de ‘verhalen’ zit.

De Vierlandenrit kent diverse belevingsvormen door deelnemers en ik vind dat ook juist een pré van dit evenement. Alleen moet het wel zo zijn dat alle belevingsvormen in een goede harmonie in dat ene evenement worden opgenomen. En daar schort het wel eens aan. Waar ligt de grens dat mijn ‘spelletje’ in conflict komt met het ‘spelletje’ van iemand anders. Het is een utopie om te denken dat dit optimaal kan worden gerealiseerd, maar ook het streven is al nobel. Laten we ons in een volgend jaar vooral op dat laatste richten.

Met vriendelijke en sportieve groeten,

Eindhovense Motor en Automobiel Club

Lambert
voorzitter"

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

8 jaar geleden
·
#1261
We lopen qua datum op mijn dashcam dit keer geen jaar, maar wel een dág achter!  ::) Bij het 3e filmpje begint het leuk te worden qua sturen.... Kom maar op met dat vervolg!  ;)

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

8 jaar geleden
·
#1260
ik was helemaal vergeten om de foto´s te uploaden :-/
ik heb volgende week twee maanden vakantie,dus dan zal ik ze uploaden ;)
8 jaar geleden
·
#1258
Dank je Guido en Corne! Veel mooie foto's met mijn zwarte opdondertje
8 jaar geleden
·
#1257
[size=24pt]WIJ WILLEN FILMPJES!! WIJ WILLEN FILMPJES!! WIJ WILLEN FILMPJES!!!![/size]  ;D

est le ton qui fait la musique! [img]http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/rallyecar2.gif[/img] [url=http://www.4landenrit.nl]4lr.nl[/url]

8 jaar geleden
·
#1256
[quote author=NaviJan link=topic=15639.msg300599#msg300599 date=1434364447]
@-Anton- Nou, je NAS kan off-line hoor. Heb de beelden eindelijk binnen.  :o


@NaviJan
dat had ik vanochtend net gedaan, omdat ik niets meer van je had gehoort.
dus je was net optijd denk ik
8 jaar geleden
·
#1255
De linkjes naar alle foto's had ik even over het hoofd gezien en dan zijn het inderdaad heel wat foto's.
Over het watermerk verschillen we duidelijk van mening en ik denk zelf dat je daar niet zo moeilijk over moet doen.
8 jaar geleden
·
#1254
[quote author=REFZ link=topic=15639.msg300566#msg300566 date=1433942015]
Nathan, ik heb er even naar gekeken, maar ik kan alleen je nieuwe account vinden.
Account: http://www.citybugclub.nl/index.php?action=profile;u=18165

Onder welke naam en/of met welk emailadres had je de oude naam geregistreerd.
Ik twijfel zelf namelijk of wel een account had op het CBC.


ik heb echt geen idee waarom ik er niet meer op kan...
ik zal het eens goed uitzoeken
Er zijn nog geen antwoorden op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!